Van de website van Tracking Rotterdam:
Tracking Rotterdam is een interactieve, interdisciplinaire performance-installatie die geluid (elektronische muziek), beeldende kunst, video-projecties en de fysieke beweging van een persoon of van een fysieke object integreert. De installatie van componist en computer kunstenaar Michal Osowski is onderdeel van een onderzoek dat negen maanden zal duren en op verschillende locaties in Rotterdam zal worden opgesteld, met als doel de communicatie/interactie onder de mensen uit de desbetreffende buurt te bevorderen.
Leden van De Storm figureerden in één van Michal's projecten. Van dat optreden kon je in het vorige bericht foto's zien.
De voorstelling werd op doek geprojecteerd. De toch al verstilde bewegingen leken bij de projectie te worden stilgezet en vervaagden langzaam. Ook elektronische muziek vormde onderdeel van het project. Kwam een speler op een bepaalde hoogte tussen vloer en plafond, dan veranderden de tonen van die muziek steeds. Die overgang werd grafisch weergegeven met witte 'toonbalken', die je in de foto's duidelijk kunt zien.
Opmerkelijk dat als je naar de foto's op groot formaat kijkt, je haast niet ziet wat het is. Klein afgebeeld zie je wel degelijk figuren verschijnen. Klik de foto hierboven aan om hem te vergroten. Op de kleine foto zie je links twee lopende figuren; op de grote foto zijn ze haast niet te herkennen.
Het is als met je neus vlak voor een pointillistisch schilderij staat: zo zie je alleen kleurstippen. Pas van een bepaalde afstand zie je bijvoorbeeld een landschap ontstaan. Mooi dat het pointillisme, een kunststroming van 125 jaar geleden, zover vooruitliep op de huidige digitale tijd met pixels en dots.
Zie voor meer informatie www.trackingrotterdam.nl